eko kierowcy

login hasło

zarejestruj się

Newsletter
zapisz wypisz

W wyniku niecałkowitego spalania węgla zawartego w paliwach powstaje toksyczny gaz:


Jak sądzisz, co najbardziej złości kierowców?


Ekokierowcy.pl - serwis dla wszystkich kierowców, myślących z troską o środowisku naturalnym i starających się jeździć bezpiecznie
Kolejne punkty za innowacyjność. TNT - jeszcze bliżej ekologii
Powiększ
Niektóre firmy chwalą się w mediach ekologicznymi skłonnościami. Inne, jak TNT działają, testują nowe pomysły. Pisaliśmy już o elektrycznej flocie TNT. Dziś porcja kolejnych informacji.

Zastosowanie aerodynamicznego skrzydła tylnego na naczepie może zmniejszyć zużycie paliwa przez ciężarówkę o 6 procent - wykazały to wyniki pięciomiesięcznych testów przeprowadzonych przez firmę kurierską TNT Express w Holandii. TNT testowało naczepę wyposażoną w „EcoTail” — rozkładane skrzydło tylne produkowane przez holenderską firmę Ephicas. Pojazd TNT przemieszczał się między oddalonymi od siebie o 26 km miastami Ede i Duiven. Testy pokazały obniżenie zużycia paliwa o 1,65 litra na każde 100 km przy maksymalnej prędkości jazdy 80 km/h. Firma partnerska Ephicas musiała uzyskać od Dienst Wegverkeer (RDW, holenderski organ ruchu drogowego) zezwolenie na przeprowadzenie programu testowego TNT, ponieważ w Holandii nie ma zwolnienia z ograniczeń długości dla urządzeń aerodynamicznych. Po przeprowadzeniu testów bezpieczeństwa RDW wyraziło zgodę na czasowe zwolnienie.

Dziś TNT znajduje się w czołówce firm kurierskich pod względem liczby samochodów elektrycznych wykorzystywanych do prowadzenia działalności. Firma planuje, by do 2020 roku połowa aut wykorzystywanych w serwisie miejskim była napędzana silnikami elektrycznymi. W tej chwili TNT wykorzystuje 75 ciężarówek o ładowności 3,5 i 7,5 tony oraz 25 trzykołowych rowerów, co przesądza o jej pozycji lidera pod względem wykorzystania pojazdów elektrycznych w działalności kurierskiej. Każdy z tych rowerów przewozi przesyłki o wadze aż do 350 kg w 9 francuskich miastach. Zaletą pojazdów jest możliwość poruszania się w ścisłych centrach i nieemitowanie spalin. Trzy trycykle marki Maxitrike obsługują centrum Paryża – każdy z nich rozwija prędkość 25km/h. Trycykle to tylko część przyjaznej środowisku floty TNT Express we Francji – oprócz nich w barwach firmy porusza się m.in. 9 pojazdów elektrycznych i 10 napędzanych biopaliwem.

Dodatkowo TNT wykorzystuje pojazd elektryczny typu COMS i w ten sposób transportuje przesyłki w centrum Hagi. Wykorzystanie pojazdu jest elementem pilotażu, prowadzonego przez TNT Express Benelux i grupę motoryzacyjną Louwman Group. COMS ma zezwolenie aby poruszać po ścieżkach rowerowych w Holandii. Pojazd przewozi przesyłki do 100 kg, rozwijając maksymalną prędkość 45 km / godz.; jego zasięg to 50 km.

Ponadto firma wykorzystuje elektryczny van do przewozu swoich pracowników. Pojazd zasilany jest energią wytwarzaną przez biurowiec. Samochód marki Fiat Scudo transportuje pracowników z lotniska Schiphol w Amsterdamie do siedziby firmy w Hoofddorp (10 km). Każdego dnia wykonuje 8 pełnych kursów, przewożąc jednorazowo do 7 pasażerów. Stację dokującą zlokalizowano na terenie podziemnego parkingu firmy.


Zajrzyj również do artykułu Wspaniała „zielona" flota – elektryczne ciężarówki w TNT 


Redakcja Ekokierowcy.pl dziękuje pani Aleksandrze Stasiak z Omega Communication za przesłanie informacji.

Autor publikacji: Redakcja

Dodaj komentarz
Partnerzy:
copyright ©ekokierowcy.pl on-line 3 wizyt 2178053 
realizacja: intellect.pl

canada goose homme pas cher canada goose homme pas cher canada goose femme pas cher canada goose pas cher canada goose pas cher canada goose pas cher femme canada goose pas cher canada goose pas cher louboutin pas cher canada goose pas cher louboutin pas cher louboutin pas cher Sac à Main Louis Vuitton louis vuitton solde doudoune canada goose pas cher canada goose soldes canada goose jassen Canada Goose Jassen Sale Canada Goose pas cher lacoste pas cher canada goose tilbud canada goose danmark canada goose homme pas cher louis vuitton pas cher